Σάββατο 4 Μαΐου 2013

ΙΔΟΥ ΟΥΤΟΣ ΚΕΙΤΑΙ ΕΙΣ ΠΤΩΣΙΝ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΟΛΛΩΝ

Ενσωματωμένη εικόνα 2ΙΔΟΥ ΟΥΤΟΣ ΚΕΙΤΑΙ ΕΙΣ ΠΤΩΣΙΝ
               ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΑΣΙΝ ΠΟΛΛΩΝ ΕΝ ΤΩ ΙΣΡΑΗΛ
                                           ΚΑΙ ΕΙΣ ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΤΙΛΕΓΟΜΕΝΟ
                                                                                            ( Κατά Λουκά Ευαγγέλιο, Κεφ. Β παρ.34)
Αυτά τα λόγια απηύθυνε ο Συμεών στη μητέρα του Ιησού στην Παναγία   την ημέρα της Υπαπαντής του Χριστου στο ναό. Και είναι αλήθεια ότι από τότε ως σήμερα ο Χριστός παραμένει σημείο αντιλεγόμενο.
Για τους πιστούς είναι η Ανάσταση και η απελευθέρωση από τις αμαρτίες, είναι η πίστη στο θαύμα που συντελείται στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού, με τις δύο φύσεις την ανθρώπινη και τη θεία , που με το εκούσιο πάθος του ανέβηκε τον Γολγοθά φορτωμένος τις αμαρτίες του κόσμου και με τη σταυρική του θυσία έδωσε τη λύτρωση στον  άνθρωπο.Για άλλους είναι σημείο αντιλεγόμενο. Αντιλέγουν για τη διπλή του φύση για τον σταυρικό θάνατό Του και την Ανάστασή Του.Πολλοί πόλεμοι ξέσπασαν και πολύ αίμα χύθηκε στην προσπάθεια να ερευνηθεί η παρουσία του Ιησού στον κόσμο.Πολλά ακόμα έχουν γραφτεί για την ιστορικότητα του προσώπου του Χριστού.
Πολλοί  ιστορικοί ασχολήθηκαν με τη μελέτη των χριστιανικών πηγών όπως τα Ευαγγελια τις Επιστολές του Αποστόλου Παύλου ,τις Πράξεις των Αποστόλων, κείμενα που η θρησκευτική τους αξιοπιστία από μερικές ομάδες  ιστορικών, κρίθηκε ανεπαρκής.Αφού δεν αναφέρονται στο σύνολο της ζωής του Χριστού και επειδή εζητούσαν στην Καινή Διαθήκη ένα καθαρά ιστορικό  βιβλίο   και δεν το έβρισκαν θεώρησαν ότι η Καινή Διαθήκη είναι μύθος.Αν όμως ήταν μύθος μετά από 2000 χρόνια θα είχε αποκαλυφθεί και δεν θα πίστευαν σε αυτόν.Η μυθολογία εξάλλου ανήκει στη βρεφική ηλικία της ανθρωπότητας. Από τότε που οι άθρωποι άρχισαν να ωριμάζουν πνευματικά  παραμέρισαν από τη ζωή τους το μύθο Η επικράτηση του Χριστού επί τόσους αιώνες ακόμα και στη δύσκολη εποχή που ζούμε πείθει ότι ο Χριστός είναι ιστορικό πρόσωπο.
Άλλοι πάλι ιστορικοί  επιδόθηκαν στη μελέτη μη Χριστιανικών πηγών του 1ου και 2ου αι.Για παράδειγμα μελετήθηκαν συγγραφείς όπως ο Ιώσηπος , ο Τάκιτος , ο Πλίνιος ο Νεότερος, ο Λουκιανός,κ.α. που πάλι από μερικούς ερευνητές οι πληροφορίες που παρέχουν δεν θεωρούνται  ικανοποιητικές αφού αναφέρονται στους χριστιανούς και όχι στο Χριστό.Πάντως όμως μας μιλούν καθαρά για τη χρονολογία της ζωής του Χριστού αφού καθορίζεται από άλλα ιστορικά πρόσωπα όπως του Ιωάννη του Πρόδρομου, του Ηρώδη , του Πιλάτου.Μας  μιλούν για το βίαιο θάνατό του για τις πολιτικές συνθήκες που επικρατουσαν στη χώρα Του την εποχή Του και τις ιστορικές συνθήκες μέσα στις οποίες εξελίχθηκε η πρώτη χριστιανική Εκκλησία.Το γεγονός ότι δεν υπάρχουν πληροφορίες για τον ίδιο τον Ιησού αλλά για τους Χριστιανούς  δικαιολογείται  όπως υποστηρίζουν άλλοι  ιστορικοί  αφού όπως λένε ’’ σε κάθε θρησκευτικό κίνημα η αρχή του δε γίνεται αμέσως αντιληπτή και δεν εγγίζει παρά μόνο τα πρόσωπα που μετέχουν του κινήματος αυτού’’.
Μαρτυρία του Ιώσηπου :’’Ο Πιλάτος εχρημάτισε Ρωμαίος επίτροπος της Ιουδαίας κατά τα έτ 26-36μχ.’’Άλλο απόσπασμα. Μερικοί δε από τους Ιουδαίους επίστευον ότι κατεστράφη ο ο στρατός του Ηρώδου από το Θεό και πολύ δικαίως διότι ετιμώρησε  με την ποινή του θανάτου τον Ιωάννη τον επικαλόυμενο Βαπτιστήν’’.
Ο ιστορικός Φίλων περιγράφει τον Πιλάτον :‘’ήταν φύση άκαμπτος αυθάδης και αμείλικτος’’
Τάκιτος:’’Ο Νέρων υπέβαλε ιδιαίτερας τιμωρίας εκείνους που ο λαός ονόμαζε χριστιανούς.Εκείνος από τον οποίο προήλθε το όνομα είναι ο Χριστός ο οποίος εθανατώθη επί βασιλείας του Τιβερίου όταν διοικητής της επαρχίας της Ιουδαίας  ήταν ο Πόντιος Πιλάτος.

Άλλοι πάλι ενέσκυψαν στους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς όπου, ανακάλυψαν ότι προιδεάζουν για την παρουσία του Ιησού στον κόσμο. Βρίσκουν τέτοιες πληροφορίες π.χ. στον Προμηθέα Δεσμότη του Αισχύλου , στην Πολιτεία του Πλάτωνα , στην  Απολογία του Σωκράτη, στις Προφητείες στις Σίβυλλες.
Παραθέτουμε  δύο απόσπασμα:
A)     Από τις Σίβυλλες: “ Ύστερα από πολύ καιρό θα φθάσει κάποιος σε αυτήν την πολυδιηρημένη γη και θα γεννηθεί με σάρκα αμόλυντο. Με ανεξάτλητα όρια ως Θεότητα,θα λυτρώσει τον άνθρωπο από τη φθορά των ανιάτων παθών και θα τον φθονήσει ο άπιστος λαός και θα κρεμμαστεί ψηλά ως κατάδικο εις  θάνατον όλα αυτά θα τα υποφέρει με πραότητα’’.
B)      Από την Πολιτεία του Πλάτωνα:’’χωρίς να αδικήσει κανένα και θα δυσφημιστεί πολύ ως άδικος, ώστε να βασανιστεί για τη δικαιοσύνη και θα γεμίσει με δάκρυα εξ αιτίας της κακοδοξίας αλλά θα μείνει αμετάκλητος μέχρι θανάτου και ενώ θα είναι δίκαιος θα θεωρείται άδικος για όλη του τη ζωή. Έχοντας
τέτοιες διαθέσεις ο δίκαιος θα μαστιγωθεί, θα στρεβλωθεί, θα δεθεί θα ανάψουν τα μάτια του και στα τελευταία του αφού πάθει κάθε κακό θα καρφωθεί πάνω σε πάσσαλο και να ξέρεις δεν είναι δίκαιο αλλά αφού έτσι το θέλει ας γίνει’’.

Πολύ λόγος και αντίλογος για ένα πρόσωπο ανύπαρκτο δεν θα μπορούσε να δικαιολογηθεί.Θα μπορούσαμε να καταφύγουμε στη διεθνή γραμματεία  και να παραθέσουμε  τόμους  βιβλίων ,με αμφισβητήσεις ,θέσεις και αντιθέσεις  που γράφτηκαν όσον αφορά το πρόσωπο του Χριστού. Δεν είναι στις προθέσεις μας  αυτό αλλά προσπάθεια μας  είναι να κάνουμε μια μικρή μνεία στο πρόσωπο του Χριστού,  εξ αιτίας της Μεγάλης Εβδομάδας που ακολουθεί.

Ενσωματωμένη εικόνα 1  Εξάλλου είναι παρατηρημένο, όσο πλησιάζει το Πάσχα οι φωνές της αμφισβήτησης πληθαίνουν, σαν να γίνεται μια προσπάθεια υποβάθμισης  της μεγάλης αυτής  χριστιανικής γιορτής.Οσο μελάνι και όσο αίμα και αν έχει χυθεί στους αιώνες που πέρασαν εν ονόματι του Ιησού Χριστού τόσο από τους πιστούς όσο και από τους αμφισβητίες  ένα μένει αναμφισβήτητο το βίωμα, η εμπειρία ζωής κοντα στο Χριστό.Οι πιστοί αιώνες τώρα βιώνουν με την πίστη την παρουσία του Χριστού στη ζωή τους.Η πίστη βιώνεται δεν αναλύεται σε ιστορικά γεγονότα  δεν προσεγγύζεται με μελέτες , δεν επιδέχεται λογικές εξηγήσεις.

Τις μέρες αυτές που θα ακολουθήσουν από την Κυριακή των Βαίων ως την Κυριακή της Ανάστασης  δεν μπορεί να τις δει κανείς  παρά με τα μάτια της ψυχής και του πνεύματος.Αν επιχειρήσει να κατανοήσει ή να προσεγγίσει  με  ιστορικά ή λογικά κριτήρια  το θαύμα  της Ανάστασης  δεν θα μπορέσει να  το βιώσει με το πνεύμα και την ψυχή.......Εδώ έγγειται και η διαφορά .
Γι αυτό ο Ιησούς είναι και θα παραμείνει στους αιώνες σημείο αντιλεγόμενο, όπως άλλωστε προφητεύει στην Παναγία , ο Αγιος Συμεών ο Θεοδόχος.  
 ΕΛΕΝΗ ΒΑΡΝΑΒΑ
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ  ΩΡΩΠΟΥ
ΔΗ.Σ.Ω.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

visitors

free counters