ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΩΡΩΠΟ
ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Ωρωπός
, 12 Οκτωβρίου 2012
Προς τον Πρόεδρο του Δ
. Σ. του Δήμου Ωρωπού
κ
. Χρήστο Νικολάου
Θέμα
: Κατάθεση εισήγησης για τον θεσμό των Δημοτικών
Συμβουλίων των Εφήβων του Δήμου Ωρωπού
.
1.-
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η Ελεύθερη Κοινωνική Πρωτοβουλία Ωρωπού
, μετά την αποδοχή της
πρότασής της για την θεσμοθέτηση των Δημοτικών Συμβουλίων των
Εφήβων του Δήμου Ωρωπού
, έχει την τιμή να καταθέσει και να
παρουσιάσει στο Σώμα την παρούσα σχετική εισήγησή της
, προς
σηζήτηση και λήψη απόφασης
.
Ο θεσμός των Δημοτικών Συμβουλίων των Εφήβων είναι μία καινοτόμος
και πρωτοποριακή ιδέα που έχει ευρύτατη αποδοχή από την Κοινωνία
και εκτιμάται ότι θα πρέπει να καθιερωθεί
, με νομοθετική ρύθμιση, σε
όλους τους Καλλικράτειους Δήμους της Χώρας
.
Ο θεσμός αυτός αποτελεί συνέχεια και επέκταση του πολύ επιτυχημένου
,
κατά την άποψή μας
, θεσμού της «Βουλής των Εφήβων», από τον οποίο
άλλωστε αντλεί την έμπνευσή του
.
2
.- ΣΚΟΠΟΣ
Σκοπός αυτής της ιδέας είναι να δοθεί στους Εφήβους του Δήμου
Ωρωπού η ευκαιρία να εκφράσουν τις σκέψεις
, τις ιδέες, τις ανησυχίες,
τους προβληματισμούς
, και τις προτάσεις τους, για όλα τα θέματα που
αφορούν
: α) την Τοπική ή Δημοτική Κοινότητα, από την οποία
προέρχονται
, β) τον Δήμο Ωρωπού, γ) την Χώρα, δ) το Μέλλον τους.
Οι εισηγήσεις των Εφήβων θα δώσουν το έναυσμα στα μέλη του
Δημοτικού Συμβουλίου
, κάποιες από τις ιδέες και προτάσεις τους, να
φέρουν προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο
.
Οι έφηβοι που θα λάβουν μέρος είναι απόφοιτοι της πρώτης
, δευτέρας
και τρίτης τάξης των Δημόσιων ή Ιδιωτικών Λυκείων ή άλλων
ομοιόβαθμων Σχολών του Δήμου Ωρωπού
.
Στον θεσμό αυτό μπορούν να λάβουν μέρος και οι μαθητές Λυκείων ή
ομοιόβαθμων Σχολών εκτός των ορίων του Δήμου Ωρωπού
, στα οποία
2
φοιτούν μαθητές προερχόμενοι από Τοπική ή Δημοτική Κοινότητα του
Δήμου Ωρωπού
.
Κριτήριο για την συμμετοχή τους αποτελεί η σχολική τους επίδοση
(
βαθμολογία), και η Δημοτική ή τοπική Κοινότητα προέλευσής τους.
3.-
ΑΡΙΘΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ
Ο αριθμός των εφήβων που θα λάβουν μέρος στα Συμβούλια αυτά είναι
ίσος με τον αριθμό των Δημοτικών Συμβούλων
. (με τα σημερινά
δεδομένα
41). Κάθε Τοπική ή Δημοτική Κοινότητα αποστέλλει στο
Συμβούλιο τόσους Εφήβους όσοι και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι που
εκλέγει
.
Με βάση τα ανωτέρω οι Τοπικές και Δημοτικές Κοινότητες που
συγκροτούν τον Δήμο Ωρωπού
, αποστέλλουν τον ακόλουθο αριθμό
Εφήβων
:
α
) Ο πρώην Δήμος Ωρωπίων αποστέλλει 11, β) Ο πρώην Δήμος Αυλώνα
7
, γ) Ο πρώην Δήμος Καλάμου 6, δ) Η Δημοτική Κοινότητα
Μαρκοπούλου
5, ε) Η Δημοτική Κοινότητα Καπανδριτίου 3, στ) Η
Δημοτική Κοινότητα Αφιδνών
3, ζ) Η Τοπική Κοινότητα Συκαμίνου 2,
η
) Η Τοπική Κοινότητα Μαλακάσας 2, θ) Η Τοπική Κοινότητα
Πολυδενδρίου
2.
4.-
ΤΟΠΟΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ
Το Συμβούλιο των Εφήβων του Δήμου Ωρωπού συνεδριάζει στην ίδια
αίθουσα που συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Ωρωπού
. Στις
Συνεδριάσεις των Εφήβων τα έδρανα διαμορφώνονται σε πτέρυγες
,
ανάλογα με την Τοπική ή Δημοτική κοινότητα που προέρχονται οι
Έφηβοι Σύμβουλοι
.
5.-
ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ
Ο θεσμός των Συμβουλίων των Εφήβων διενεργείται κάθε χρόνο
,
διαρκεί τρείς ημέρες και τοποθετείται χρονικά στο διάστημα που
μεσολαβεί μεταξύ Πρωτοχρονιάς και Φώτων
, δηλαδή αρχίζει στις
3 (
τρείς) Ιανουαρίου και λήγει στις 5 (πέντε) Ιανουαρίου.
6.-
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ - ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Τις Συνεδριάσεις των Εφήβων διευθύνει το προεδρείο
(πρόεδρος,
αντιπρόεδρος
, γραμματέας) του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου
Ωρωπού
.
3
Στις περιπτώσεις αδυναμίας προσέλευσης μέλους του προεδρείου την
θέση του καταλαμβάνει
, για την εκάστοτε Συνεδρίαση, Αρχηγός
Δημοτικής Παράταξης κατά σειρά εκλογικής δύναμης
.
Η Οργανωτική επιτροπή αποτελείται από τον Πρόεδρο του Δημοτικού
Συμβουλίου
, τον Δήμαρχο, τους Αρχηγούς όλων των παρατάξεων του
Δημοτικού Συμβουλίου
, και τον Πρόεδρο της δευτεροβάθμιας Σχολικής
επιτροπής του δήμου
.
Η οργανωτική επιτροπή μεριμνά για την άρτια διοργάνωση και φροντίζει
για όλες τις πτυχές της προετοιμασίας και πραγματοποίησης της
σπουδαίας και πολλαπλώς επωφελούς αυτής εκδήλωσης
.
7.-
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΤΩΝ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ
Κάθε Συνεδρίαση διαρκεί τέσσερις ώρες και διαιρείται σε
Α΄( πρώτο)
και
Β΄( δεύτερο) μέρος, με ενδιάμεσο 15λεπτο διάστημα.
Κάθε
«μέρος» περιλαμβάνει:
α
) 7 (επτά) 10λεπτες εισηγήσεις καιβ) Συζήτηση (40 λεπτά) μεταξύ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου